Procesní analýzy/audit
Common assessment framework
Dílna kvality Kopřivnice
Stát: | Česká republika |
Klient: | Město Kopřivnice |
Zdroj financí: | Rozpočty měst / OP LZZ – výzva č. 53 |
Poměr z celku: | 9% |
Období realizace: | srpen 2010 – prosinec 2012 |
MEPCO řídí projekt zaměřený na implementaci koncepce Smart Administration do úřadu, a to pro město Kopřivnice. Cílem projektu je zavedení standardů a znalostní báze pro efektivní a praktické využití principů projektového řízení v každodenní práci úřadu. To zahrnuje kromě jiného i provedení systémového auditu (využití metody CAF) a efektivnější nastavení a optimalizaci procesů na úřadě, a to i se zapojením softwarové podpory. MEPCO se zaměřuje mimo jiné i na sledování časového a finančního harmonogramu s ohledem na výstupy, komunikaci s dodavateli služeb a řídícími orgány a v neposledním řadě na organizaci a realizaci školení v rámci projektu.
Dílna kvality města Milevska
Stát: | Česká republika |
Klient: | Město Milevsko |
Zdroj financí: | Rozpočty měst / OP LZZ – výzva č. 53 |
Poměr z celku: | 16% |
Období realizace: | září 2010 – prosinec 2012 |
MEPCO zajišťuje služby pro další projekt zaměřený na implementaci koncepce Smart Administration do každodenního chodu úřadu, a to pro město Milevsko. Součástí projektu je zavedení metodiky projektového řízení s důrazem na mezinárodně uznávanou metodiku PRINCE 2 pro vybrané projektové manažery města. Kromě samotného projektového řízení společnost MEPCO zajišťuje také vzdělávací aktivity zaměřené na oblast projektového a procesního řízení na úřadě. Součástí projektu je i realizace modelu CAF hodnotící úřad a jeho výchozí pozici.
Balanced Scorecard
Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech
Stát: | Česká republika |
Klient: | Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR |
Zdroj financí: | Evropský sociální fond |
Poměr z celku: | 60% |
Období realizace: | únor 2006 – únor 2008 |
Cílem projektu bylo podpořit zavádění nových moderních nástrojů řízení kvality ve veřejné správě. Využívání těchto nástrojů je způsob, jakým reagovat na změny vzniklé v souvislosti s reformou veřejné správy a stále novými úkoly a kompetencemi, kterými jsou obce a kraje pověřovány. Moderní nástroje tak přispívají ke zkvalitnění a zefektivnění výkonu veřejné správy, k podpoře demokratických principů vládnutí i k přenesení důrazu na spokojenost občana. Projekt byl zaměřen na zavádění a využití některého z moderních nástrojů řízení kvality na úřadech, a to především obcí s rozšířenou působností. V rámci projektu byla v 5 obcích zavedena metoda Balanced Scorecard (BSC), cca 20 obcí bylo zapojeno do benchmarkingu a 10 provede zhodnocení své činnosti pomocí metody Společný hodnotící rámec (CAF). Do projektu se zapojily jak úřady s předchozí zkušeností s některým z moderních nástrojů, tak úřady nové.
BSC MMR
Stát: | Česká republika |
Klient: | Ministerstvo pro místní rozvoj ČR |
Zdroj financí: | Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Státní rozpočet |
Poměr z celku: | 100% |
Období realizace: | březen 2007 – červen 2008 |
Hlavním cílem projektu byla implementace metody Balanced Scorecard v rámci strategického řízení jako podpůrného nástroje pro zvyšování efektivity a výkonnosti činností Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Realizace projektu zahrnovala formulaci strategické vize MMR, sestavení strategické mapy s využitím příčinných smyček (tzv.dynamický scorecard), popis perspektiv a strategických témat, výběr měřítek na vrcholové úrovni, školení vybraných vedoucích pracovníků MMR v metodě BSC, prezentace strategického modelu vybraným pracovníkům MMR, vysvětlení strategie, motivace pro přijetí změn, kaskádování top level BSC na úroveň sekcí, tj.konzultační podpora týmem zpracovatele, komunikační strategie a postupy vůči zaměstnancům MMR. Následně se realizovala komunikační strategie a probíhalo kaskádování top level BSC do úrovně odborů.
BSC Vysočina
Stát: | Česká republika |
Klient: | VCVS ČR, Kraj Vysočina |
Zdroj financí: | SROP 3.3. |
Poměr z celku: | 100% |
Období realizace: | leden 2006 – červenec 2007 |
V rámci posilování absorpční kapacity Kraje Vysočina byl zpracován manuál pro zavádění řízení strategie pomocí metody balanced scorecard. Ověřovaly se možnosti aplikace na úrovni Kraje jako veřejné korporace, případně pro řízení Krajského úřadu. Součástí byli workshopy, jak s politickou reprezentací (rada Kraje), tak s pracovníky vedení úřadu. MEPCO se podílelo na analýze situace, organizaci workshopů pro pracovníky úřadu, tvorbě strategické mapy a manuálu pro zavádění Balanced Scorecard. Manuál obsahuje popis metody, možnosti zavedení v rámci Kraje, první verzi strategické mapy, návrh indikátorů a jejich popis.
Publikace “Aplikace metody Balanced Scorecard ve veřejném sektoru”
Stát: | Česká republika |
Klient: | Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR |
Zdroj financí: | Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR |
Poměr z celku: | 100% |
Období realizace: | leden 2006 – prosinec 2006 |
Cílem projektu bylo vypracovat a dodat publikaci s názvem: “Aplikace metody Balanced Scorecard ve veřejném sektoru. Publikace obsahuje analýzu domácích a zahraničních zrealizovaných a připravovaných projektů ve veřejném sektoru a zpracované příklady dobré praxe z ČR ve srovnání se zahraničním.
Dílčí využití procesní analýzy (analýza a zefektivnění personálního procesu a procesu strategického plánování a řízení rozvoje)
Dílna kompetencí města Uherské Hradiště
Stát: | Česká republika |
Klient: | město Uherské Hradiště |
Zdroj financí: | Rozpočty měst / OP LZZ – výzva č. 57 |
Poměr z celku: | 22% |
Období realizace: | leden 2011 – červen 2012 |
MEPCO poskytuje odborné poradenství pro zavádění metody kompetenčního modelováni do úřadu města Uherské Hradiště. Jedná se zejména o vytvoření kompetenčního modelu pro úřad, realizaci kompetenčního auditu, tvorbu vzdělávacích plánů a asistenci při zasazení výstupů projektu do souvisejícího softwarového řešení. MEPCO zároveň řídí a zajišťuje i vzdělávací aktivity v rámci projektu. Znalostní báze zaměstnanců vztažena na kompetenční modelování, Smart Administration a oblast měkkých dovedností je pro úspěšnou realizaci projektu klíčová. MEPCO zaškoluje zaměstnance ve všech uvedených oblastech v souladu s aktuálními potřebami projektu a požadovanými standardy kvality.
Zefektivnění procesu strategického plánování a řízení rozvoje města Uherské Hradiště
Klient: | Město Uherské Hradiště |
Zdroj financí: | OP LZZ / rozpočet města |
Období realizace: | srpen 2010–květen 2013 |
MEPCO poskytovalo projektové, konzultační a vzdělávací služby v projektu Zefektivnění procesu strategického plánování a řízení rozvoje města Uherské Hradiště. Záměrem projektu byla vedle rozvoje procesů strategického plánování a řízení s využitím metody Balanced Scorecard (BSC) zejm. aktualizace, respektive vytvoření strategického plánu rozvoje města do r. 2020, vč. vize, pilířů, cílů a akčního plánu. Jako podklad pro analytickou část byla ve vybraných částech využita socioekonomická analýza z r. 2007, rovněž zpracovaná ve spolupráci s MEPCO. Strategický plán rozvoje města do roku 2020 se vyznačuje novou strukturou a členěním dle strategie Zlínského kraje, pilíři, cíli a vytvořením dalších důležitých komponentů strategického plánu (Akční plány, Katalog indikátorů, strategická mapa atd.). Jako nezbytná součást strategického plánu byly též kompletně nově vytvořeny procesy pro sledování naplňování strategie, strategického řízení a měření úspěšnosti strategie. Součástí projeku bylo také vytvoření procesního modelu a komunikačních kanálů.
19.6.2018
Společnost získala akreditaci vzdělávacího programu průběžného vzdělávání pro úředníky a vedoucí úředníky
více25.4.2018
Komunitární programy a programy územní spolupráce EU – Příležitosti a možnosti pro obce a města
více12.7.2016
RegPol2: Výzva pro podání přihlášek na seminář “The 3rd RegPol² School” – pro PhD studenty
více16.3.2016
Navštivte seminář v rámci Evropského Habitatu: „Jak mohou obce na svém území podporovat udržitelný rozvoj?”
více22.7.2014
Podpora sociální ekonomiky ze strany obcí – téma poslední studijní cesty do Nizozemska
více13.5.2014
MEPCO se aktivně podílí na vytváření metodik a manuálů pro nové programové období 2014+
více